logo-rptbyggfakta-plum_no_padding
hero-smart-bg4

RPT SMARTin tukisivusto

 

Täältä löydät ohjeita, usein kysyttyjä kysymyksiä ja tukivideoita Suomen parhaimmasta rakennusalan palvelusta!

Selaa ohjevideoita
  • Ehdotuksia ei ole, koska hakukenttä on tyhjä.

Katso esittely

SMART esittely

Oletko uusi asiakas tai haluatko vain kerrata, miten RPT SMART toimii? Täältä löydät kattavan esittelyn työkalusta.

Avaa video uuteen ikkunaan >>
(Videon kesto 3:32 minuuttia.)

RPT SMART

SMART esittely

Tutustu tarkemmin RPT SMARTiin. Katso video, jossa käydään läpi samat asiat kuin verkkokoulutuksessa.

Avaa video uuteen ikkunaan >>
(Videon kesto 53:02 minuuttia.)

Uusi päivitys

SMART esittely

Tutustu SMARTin uusin toimintoihin!

Avaa video uuteen ikkunaan >>
(Videon kesto 2:57 minuuttia.)

Suodattimien teko

suodattimien_teko

Mitä haluat nähdä, milloin ja miten? Luo suodattimia omien kiinnostusten mukaan.

Avaa video uuteen ikkunaan >>

Suodattimen poisto

poisto

Onko joku suodatin tarpeeton? Poista tarpeettomat suodattimet ja pidä tietokanta siistinä.

Avaa video uuteen ikkunaan >>

Minun valintani

omat_valinnat

Mitä eroa on Omat valinnat ja Hanketietokanta-kansioilla?

Avaa video uuteen ikkunaan >>

Yrityshaku

yrityshaku_

Voit tehdä tarkkoja ja kohdennettuja hakuja, jotka tukevat liiketoiminnan päätöksentekoa.

Avaa video uuteen ikkunaan >>

Järjestys ja tulostus

tulostus

Järjestä sarakkeet tukemaan työtäsi ja tulosta haluamasi tiedot palvelusta.

Avaa video uuteen ikkunaan >>

Tallennetut haut

tallennettu_haku_

Löydä sinulle tärkeimmät projektit tekemällä tallennettuna hakuja eri kategorioiden mukaan. Näin helpotat työtäsi.

Avaa video uuteen ikkunaan >>

Kilpailutus

kilpailutus

Tehosta työtäsi - luo suodatin suorien tarjouspyyntöjen seurantaan. 

Avaa video uuteen ikkunaan >>

Yritysanalyysi

kilpailutus

Tässä näytämme, miten yritysanalyysi tehdään RPT SMART -palvelussa. 

Avaa video uuteen ikkunaan >>

Vastuuhenkilö

kilpailutus

Valitse projektille vastuuhenkilö. Tässä kerromme miten. 

Avaa video uuteen ikkunaan >>

Muistiinpanot

kilpailutus

Tee muistiinpanoja ja luo tehtäviä RPT SMARTissa. 

Avaa video uuteen ikkunaan >>

Ranking-lista

kilpailutus

Tässä näytämme, miten voit tehdä ranking-listan RPT SMART -palvelussa. 

Avaa video uuteen ikkunaan >>

Profiiliasetukset

profiiliasetukset_

Katso mistä löydät profiiliasetukset ja mitä tietoa sieltä löytyy.

Avaa video uuteen ikkunaan >>

Rakennus­alan myynnin ja markki­noinnin ratkaisu­opas

Keräsimme yhteen rakennus­alan kiperimmät bisnes­haasteet tiedon­keruusta myyntiin ja markkinointiin, ja esittelemme niihin ratkaisut.

 

Lataa opas täältä
ratkaisuopas_kansi

UKK

Löydä vastaukset usein esitettyihin kysymyksiin SMARTista, integroinneista, vanhoista alustoista ja paljon muuta.

Miksi en löydä tiettyä hanketta?

  • Etsit tietoa väärästä paikasta.
    Minun valintani -osiossa on suodattimien määrityksien mukaan nousseita hankkeita, minkä takia siellä on useimmissa tapauksissa vähemmän tavaraa kuin Hanketietokanta-osiossa. On siis tärkeää tehdä hakua Hanketietokannassa, mikäli haluaa selata koko kantaa.
  • Hanke ei kuulu omaan profiiliin. Hanke voi siis olla esim. alueellisesti tai rakennustyypiltään muuksi määritelty, kuin mitä omaan profiiliin kuuluu. Voi myös olla, että SMARTissa hankkeen määritykset ovat erilaiset kuin miten itse sen kuvittelisi määriteltävän.
  • Hanke ei ole vielä oikeassa vaiheessa. Hanketta ei ole vielä toimitettu asiakkaan SMARTiin, koska hanke ei ole vielä profiiliin valitussa päättäjävaiheessa. Esim. jos profiiliin nousee hankkeet urakoitsijavaiheessa, ei suunnitteluvaiheen hanke siellä vielä näy.
  • Hankkeen nimi on kirjoitettu eri tavalla. Eli jos henkilö on hakenut hanketta esim. nimellä ”Asunto osakeyhtiö Espoon Talvikin linjasaneeraus”, kun Smartissa ko. hankkeen nimi on ” As Oy Espoon Talvikin putkiremontti”, ei hanke välttämättä löydy. Juuri tietyn hankkeen etsimiseen kannattaa käyttää tarkennettua sijaintia, rakennustyyppiä sekä rakennuslajia. Hakusanat kannattaa pitää lyhyinä ja simppeleinä.
  • Hanke on liian vanha näytettäväksi. Siitä päivästä alkaen, kun asiakkaan SMART otetaan käyttöön eli tilaus alkaa, asiakkaalla näkyy hanketietoa 12 kk tuosta ajasta taaksepäin niistä hankkeista, joissa työmaa on alkanut tämän ajan sisällä. Jos esim. SMART on käynnistynyt 1.12.2023, niin rakennusprojekti, jossa työmaa on startannut 28.11.2022, ei näy asiakkaan SMARTissa.
  • Hankkeella ei ole julkaisulupaa tai emme ole saaneet sitä tietoomme. Vaikka saamme tietoomme valtaosan Suomen rakennushankkeista, ei tietokanta kuitenkaan välttämättä kata 100 % kaikista Suomen työmaista. Toisinaan rakennuttaja ei anna syystä tai toisesta hankkeelle julkaisulupaa.
  • Hanke on pian tulossa SMARTiin. Tutkijatiimimme kahlaa jatkuvasti läpi Suomen rakennushankkeita ja ottavat säännöllisesti yhteyttä tiedonantajiin, eli jos jokin hanketieto ei SMARTissa tänään näy, se voi ilmestyä SMARTiin seuraavana päivänä. Toisinaan julkaisussa voi olla viivettä meistä riippumattomista syistä.
  • Hanke on pyydetty poistamaan SMARTista. Voi olla, että hanke on ollut palvelussa, mutta toisinaan tiedonantaja haluaakin hankkeen sieltä kokonaan pois erinäisten syiden takia.

Korvataanko FaktaNet Live RPT SMARTilla?

Kyllä, vanhat alustamme tullaan sulkemaan ja kaikkien asiakkaidemme tulee siirtyä RPT SMARTiin.

Milloin vanhat alustat suljetaan?

Meillä ei ole tällä hetkellä tarkkaa päivämäärää, mutta emme voi taata palvelun olevan aktiivisena enää vuoden 2023 jälkeen.

Mitä minun tulee tehdä aloittaakseni RPT SMARTin käytön?

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, niin kerromme lisää, miten pääsette käyttämään RPT SMARTia.

Kuinka paljon siirtyminen RPT SMARTiin maksaa?

Hinta riippuu nykyisistä valinnoista ja tilauksen sisällöstä, joten suosittelemme, että otat meihin yhteyttä, niin kerromme lisää.

Ota yhteyttä

Voiko tiedot siirtää CRM-järjestelmäämme?

Kyllä, olemme kehittäneet API-ratkaisun, jonka avulla tiedot voidaan siirtää CRM-järjestelmään. Ota yhteyttä meihin, niin kerromme siitä lisää.

Voimmeko siirtää tallentamamme tiedot ja muistiinpanomme vanhalta alustalta?

Kyllä, voimme siirtää historian RPT SMARTiin.

Ovatko kirjautumistiedot samat kuin aiemmassa palvelussa?

Ei, tarvitset uuden kirjautumisen – ota yhteyttä meihin, niin autamme sinua tämän kanssa.

Voiko SMARTia käyttää SSO:n kanssa?

Kyllä, SMART tukee Single Sign-On (SSO) -autentikointia. Tämä tarkoittaa, että voit käyttää SMARTia organisaatiosi tunnuksilla, jos SSO on aktivoitu. SSO-integraatiota ei oletusarvoisesti ole otettu käyttöön, mutta se voidaan aktivoida pyynnöstä. Jos haluat ottaa SSO:n käyttöön SMARTiin, ole yhteydessä yhteyshenkilöösi, jonka yhteystiedot löytyvät SMARTin tilin tiedoista.

Mikä on SSO?

Single Sign-On (SSO) on käyttäjätunnistuspalvelu, jonka avulla voit kirjautua useisiin sovelluksiin yhdellä tunnuksella. SSO:n avulla voit siirtyä sujuvasti eri järjestelmien ja työkalujen välillä ilman, että sinun tarvitsee hallita ja muistaa erillisiä kirjautumistietoja jokaista palvelua varten. SSO parantaa käytettävyyttä, turvallisuutta ja tehokkuutta samalla, kun se vähentää IT-tuen tarvetta.

Onko RPT SMARTin käyttö mobiililaitteella lisämaksullista?

Ei ole, se sisältyy nykyiseen SMART-pakettiisi.

Voiko RPT SMARTia käyttää useissa maissa?

Kyllä, Byggfakta SMART on saatavilla kaikissa Pohjoismaissa.

Lue lisää Norjasta

Lue lisää Ruotsista

Lue lisää Tanskasta

Onko tietoja saatavana muilla kielillä kuin suomeksi?

Kyllä, voit vaihtaa kielen RPT SMARTin toiminnoissa, mutta itse projektitiedot ovat Suomessa suomeksi.