Uusi luku liiketoimintamme tarinassa
RPT Byggfakta on osa Hubexoa – aiemmin Byggfakta Groupina tunnettua kansainvälistä konsernia. Lokakuussa 2024 toteutetun organisaatiouudistuksen myötä Hubexo-brändi otettiin käyttöön yli 50 yrityksessä, 26 eri maassa.
Uusi nimi kuvastaa sitoutumistamme toimia yhtenäisenä globaalina organisaationa, tukee asiakkaitaan myymään enemmän, toimimaan tehokkaammin ja rakentamaan kestävämmin. Se kertoo myös asemastamme rakennusalan kansainvälisessä ytimessä – yhdistämme dataa, näkemyksiä ja innovaatioita tulevaisuuden rakennettua ympäristöä varten.
10.3.2025 alkaen virallinen nimemme on Hubexo Finland Oy. Samalla jätämme taakse RPT-nimen, joka on palvellut asiakkaitamme 50 vuoden ajan. Muutos kuvastaa jatkuvaa kehitystämme ja tavoitettamme vastata entistä paremmin asiakkaidemme, kumppaneidemme ja sidosryhmiemme muuttuviin tarpeisiin globaalissa toimintaympäristössä.
Tuotebrändimme – kuten SMART, Tactics, Rakennusfakta, ProdLib, SIR Tietokanta ja CityMark – säilyvät toistaiseksi ennallaan, sillä työstämme parhaillaan uutta tuotebrändäysstrategiaa.
– Hubexon portfolio-yritysten vahva markkinaläsnäolo on yksi suurimmista voimavaroistamme. Tämä rakenneuudistus heijastaa haluamme hyödyntää tätä vahvuutta ja rakentaa yhtenäinen, tulevaisuuteen suuntautunut brändi, joka palvelee asiakkaitamme saumattomasti kaikkialla maailmassa, sanoo Thomas Bejer-Andersen, President, North East Europe.
– Jokaisella paikallisella yksiköllämme on oma merkittävä historiansa. Nyt on oikea aika tuoda nämä kaikki yhteen yhtenäiseksi globaaliksi brändiksi, joka tukee yhteistä visiota, missiota ja arvoja.
Mitä tämä muutos tarkoittaa asiakkaillemme ja kumppaneillemme?
Jatkossa viestintämme, verkkosivumme ja muut digitaaliset kanavat alkavat yhä enemmän heijastaa Hubexo-nimeä. Tuttu asiakaspalvelutiimimme ja yhteyshenkilömme ovat kuitenkin edelleen tavoitettavissa samoilla kanavilla kuin aiemminkin – verkkosivujen, sähköpostien ja puhelinnumeroiden kautta.
Tuotebrändimme pysyvät toistaiseksi ennallaan, ja tarjoamme jatkossakin markkinoiden johtavia ratkaisuja sekä korkealaatuista palvelua, johon asiakkaamme ovat tottuneet.
Tavoitteenamme on varmistaa sujuva siirtymä ilman keskeytyksiä tai häiriöitä asiakastyössä.
Yhtenäinen globaali brändi
Nimenmuutokset eivät koske vain Suomea, vaan toteutetaan samanaikaisesti kaikissa Hubexon tytäryhtiöissä Euroopassa, Aasian ja Tyynenmeren alueella sekä Yhdysvalloissa. Tämä on tärkeä askel kohti yhtenäistä globaalia brändiä ja selkeämpää asemaa rakennusalan kansainvälisenä johtajana.
– Näemme tämän paljon suurempana kuin pelkkänä nimenmuutoksena. Tämä on uusi vaihe liiketoiminnassamme, joka mahdollistaa kansainvälisten synergioiden hyödyntämisen ja globaalin ulottuvuuden täysimääräisen esille tuomisen, Bejer-Andersen jatkaa.
– Hubexo-nimen myötä voimme viestiä selkeämmin, tehdä yhteistyötä tehokkaammin ja tarjota asiakkaillemme entistä enemmän arvoa maailmanlaajuisesti.
Hubexo tukee rakennusalan toimijoita yhä monimutkaisemmassa ja nopealiikkeisessä toimintaympäristössä tuomalla käyttöön huippuluokan dataa, teknologiaratkaisuja ja näkemyksiä. Kun autamme asiakkaitamme myymään enemmän, parantamaan tehokkuutta ja rakentamaan kestävämmällä tavalla, voimme yhdessä luoda paremman maailman.
Lisätietoja saat omalta yhteyshenkilöltäsi tai asiakaspalvelustamme:
📞 09 809 911 ✉️ asiakaspalvelu@rpt.fi